Araştırma

AÇÜ-UZEM Bünyesinde Devam Eden Araştırmalar

1. E-Öğrenme Etkinliklerinde Algılanan Bilişsel Öğrenme Ölçeğinin Geliştirilmesi (Constructing Perceived Cognitive Learning in E-Learning Activities Scale)

2. Sanal Deney Kullanılabilirlik Ölçeğinin Geliştirilmesi (Constructing Virtual Experiment Usability Scale)

3. Sanal Fen Deneylerinin Geliştirilmesi (Development of Virtual Science Experiments)

 

AÇÜ-UZEM Bünyesinde Tamamlanan Araştırmalar

1. Çevrimiçi Eşzamansız Bilim-Teknoloji-Toplum Dersindeki Öğrenme Etkinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri (Students' Opinions about Learning Activities in Online Asynchronous Science-Technology-Society Course)

 

AÇÜ-UZEM Bünyesinde Yürütülen Araştırmalar Kapsamında Yapılan Yayınlar

1. Özdemir, E. (2018). Students' Opinions about Learning Activities in Asynchronous Online Courses: Artvin Çoruh University Case. International Artvin Symposium, Artvin, Turkey. 

2. Özdemir, E. (2019). Sanal Deneylerin Modern Fizik Dersinde Öğrenme Etkinliği Olarak Kullanımı: Katot Işın Tüpü Sanal Deneyi Örneği. Studies in Educational Research and Development, 3(2), 43-61.

3. Özbay, Ö. , & Çınar, S. (2020). Views of nursing students on distance education. Education Conference - EDUCCON 2020, Ankara, Turkey, 12 Aralık 2020.

4. Çınar, S. , Özbay, Ö. , Kanbay, Y. (2020). Hemşirelik Eğitiminde Uzaktan Eğitim: Öğrencilerin Hazır Bulunuşluk ve Memnuniyet Düzeyleri. 3. Uluslararası Uzaktan Öğrenme ve Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Konferansı - DILET2020, Ankara, Türkiye, 10-11 Aralık 2020.

5. Özbay Çınar, S. , Özbay, Ö. , Boztepe, Y. (2021). Aile Merkezli Bakımın Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersine Uzaktan Eğitim İle Entegrasyonu. IDEC2021 Uluslararası Uzaktan Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 19-20 Ekim 2021.

6. Özbay, Ö. , Doğan, U. , Yıldız, E. & Seferoğlu, S. S. (2021). Öğretmen Adaylarının Dijital Etik Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. TRT Akademi , 6 (12) , 494-513 . DOI: 10.37679/trta.913015

7. Ozdemir, E. & Ustun, U. (2021). Does a more realistic approach to design a virtual experiment contribute to its credibility? An extensive comparison of photographic and graphic virtual experiments about electrical resistivity of a conductor. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 40(2), 121-145.

8. Çınar Özbay, S. , Özbay, Ö. (2022). TYYÇ Kapsamında Lisans Düzeyinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması, Bölüm Adı: “Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersinin Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Kapsamında Çevrimiçi Öğrenme Ortamları İçin Tasarlanması” (syf: 913-937), Editör: Dr. Nazire Burçin Hamutoğlu, Dr. Barış Çukurbaşı, Prof. Dr. Mübin Kıyıcı,  Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. ISBN: 978-625-8044-72-0

9. Yıldız, E. , Özbay, Ö. , Altun, E. (2022). Uzaktan Eğitimde Çevrimiçi Teknolojilere Yönelik Öz Yeterlik Algısı ve Memnuniyet İlişkisinin İncelenmesi. Education Conference - EDUCCON 2022, Kahramanmaraş, Turkey, 24-25 Mart 2022.

10. Çınar, S. , Özbay, Ö. & Kanbay, Y. (2022). Distance education in nursing: Readiness and satisfaction levels of students. Journal of Educational Technology and Online Learning , 5 (2) , 467-480. DOI: 10.31681/jetol.948606

11. Çınar, S. , Özbay, Ö. & Boztepe, H. (2023). Integrating Family-Centered Care to Child Health and Diseases Nursing Course via Distance Education. Comprehensive Child and Adolescent Nursing, 1-15. DOI: 10.1080/24694193.2023.2166159